1400/1/7   در دسته بندی  کسب و کار

توسعه کسب و کار شرکتهای فناور از مسیر اقامت انگلستان

دولت انگلستان برای توسعه اقتصادی این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا که عملا از ژانویه 2021 به اجرا درخواهد آمد، شرایط مهاجرت به این کشور از طریق اعطای اقامت به دارندگان فناوری و شرکتهای هایتک را تسهیل نموده است. بر این اساس شرکتهایی که محصولات فناورانه با ارزش افزوده بالا تولید می نمایند، می توانند با ایجاد شعبه در این کشور از امتیاز اقامت 3 ساله برای خود و خانواده استفاده نمایند.

با توجه به شرایط سخت تامین قطعات حساس و با فناوری بالا برای شرکتهای فناور و دانش بنیان ایرانی که باعث افزایش قیمت تمام شده ایشان در ایران و در بازارهای صادراتی می گردد، استفاده از این فرصت می تواند زمینه انتقال بخشی از تولید محصولات این شرکتها برای اهداف صادراتی را فراهم آورد. در شرایط جدید، نیازی به سرمایه گذاری بالا در انگلستان وجود ندارد و تنها با ارائه برنامه کاری و اظهاریه توان مالی مبنی بر پوشش هزینه های سه ماه حضور در انگلستان می توان نسبت به اخذ اقامت 3 ساله اقدام کرد.

دفتر تجاری سامانه صادرات خدمات و فناوری در انگلستان، آمادگی دارد برای شرکتهایی که فناوری پیشرفته یا ایده کسب و کار مناسب دارند و توانایی تامین هزینه های حقوقی (امور وکالت برای انجام کارهای اقامت) را دارند، ضمن ایجاد شعبه شرکت در انگلستان، کلیه امور انتقال بخشی از کسب و کار ایشان به انگلستان را در قالب طرح انتقال تکنولوژی از ایران به انگلستان بر عهده بگیرد.

از مزایای ایجاد شعبه در انگلستان برای شرکتهای فناور و دانش بنیان ایرانی، امکان تامین قطعات حساس نظیر انواع سنسورها و قطعات الکترونیکی یا مواد شیمیایی دو کاربردی است که بدون دردسرهای تحریم و هزینه های اضافی می توانند مواد و قطعات موردنیاز تولید خود در ایران را تامین نمایند. از طرفی امکان فروش محصولات با برند انگلیسی به بازار آمریکای شمالی و اروپا با چندین برابر قیمت فروش محصول ایرانی برای ایشان میسر می گردد که باعث افزایش سوددهی شرکتهای ایرانی می گردد.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این برنامه می توانند از طریق ارسال ایمیل به سامانه و یا تماس با تلفن 09211877043 اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

دیدگاه
arrow_upward