1400/1/7   در دسته بندی  مالی

صادرات ماشین آلات حوزه کشاورزی و توسعه روستایی به مکزیک

دولت مکزیک طی سالهای اخیر توجه زیادی به توسعه اشتغال و توسعه روستایی نموده و بدین طریق از طرح هایی که برای ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری و درآمدزایی حوزه های روستایی ارائه شود، استقبال و حمایت می نماید. 25% جمعیت این کشور در روستاها زندگی می کنند و حدود 61% جمعیت آنها افراد بسیار فقیر هستند. صادرات فناوریهایی ساده و درآمدزا برای روستائیان این کشور می تواند مورد حمایت دولت این کشور واقع شود. برنج، ذرت، لوبیا، گوجه، وانیل، آووکادو، کاکائو و پنبه از مهمترین محصولات کشاورزی مکزیک هستند و قهوه و نیشکر در این کشور بصورت صنعتی کشت می شود. قهوه محصول صادراتی است و نیشکر برای مصرف داخلی کشت می شود. اما مهمترین محصول کشاورزی این کشور انواع فلفل و چیلی های تند مزه هستند. عنبه، آناناس و موز نیز مهمترین میوه های کشور مکزیک هستند.

دولت مکزیک با ایجاد برنامه توسعه مناطق روستایی تلاش ویژه ای دارد که با توسعه تکنولوژی در این مناطق و نیز تامین عمده تجهیزات کاربردی برای کشاورزان و یا صنعتی سازی تولید سطح درآمد این اقشار را افزایش دهد. دفتر کارگزاری سامانه صادرات خدمات و فناوری دسترسی مناسبی به کمیته تصمیم گیری IFAD مجری این برنامه دارد و امکان حمایت از شرکتهای فناور و دانش بنیان ایرانی که تمایل دارند در این بازار حضور داشته باشند، وجود دارد. ماشین آلات صنایع تبدیلی ساده نظیر انواع ماشین آلات کوچک روغن گیری که بتوان آنها را به کشاورزان و باغداران آووکادو عرضه نمود، نمونه ای از این دستگاه ها است. سیستمهای فرآوری و تولید کودهای کشاورزی از فضولات دامی و یا ماشین آلات توسعه صنایع دستی از محصولاتی است که می توان آنها را از طریق کمیته تصمیم گیری به کشاورزان و دامداران روستایی فروخت.

این سازمان تاکنون بیش از 407 میلیون دلار سرمایه گذاری در قالب خرید تجهیزات و کمک به کشاورزان انجام داده است و اختیار تام برای خریدها و اقدامات خود دارد. شرکتها و افرادی که ایده های خلاق برای توسعه اشتغال و درآمدزایی مناطق روستایی مکزیک دارند، می توانند از طریق دفتر کارگزاری مکزیک این سامانه طرح و ایده خود را به هیات تصمیم گیری پیشنهاد دهند. امکان استقبال و خرید فناوری یا محصول شرکتهای ایرانی دور از ذهن نیست. علاقه مندان که محصولات مناسبی برای روستانشینان دارند، می توانند از طریق تماس یا ارسال پیام به شماره 09211877043 از نحوه دسترسی به این بازار اطلاعات بیشتری بدست آورند.

دیدگاه
arrow_upward