1400/1/7   در دسته بندی  تجارت جهانی

افزایش تعاملات فناوری و خدمات ایران و مالزی

در پی ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر تکنولوژی مالزی، برخی نهادهای سرمایه گذاری این کشور و جمعی از مقامات و متخصصین فعال در دانشگاه های مهم مالزی، صادرات محصولات و فناوریهای ایرانی به مالزی شتاب می گیرد. در نیمه دوم سال 2020 ملاقاتهای متعددی از طرف سفیر جمهوری اسلامی ایران با مقامات مرتبط با حوزه فناوری در مالزی صورت گرفت که ماحصل آنها فعال شدن بستر شناسایی و جذب سرمایه گذار، توسعه صادرات و تبادل فناوری با این کشور بوده است.

در اولین اقدام، شورای سرمایه گذاری کائوچوی مالزی بعد از مطلع شدن از سطح فناوری نانوتکنولوژی در ایران، بطور رسمی درخواست خود برای بهره گیری از نانوتکنولوژی و سایر فناوریهای مرتبط با صنعت کائوچو که بتواند ارزش افزوده ای به محصولات این صنعت اضافه نماید را ابراز کرده است.

همچنین پس از تعامل با سرمایه گذاران حوزه الکترونیک و هوش مصنوعی، بستر لازم برای سرمایه گذاری روی فناوریهای خاص این حوزه ها که نوآوری و سطح قابل قبولی از تکنولوژی را داشته باشند، فراهم آمده و شرکتها و متخصصین ایرانی که دستاوردهای واقعی آنها تبدیل به محصول شده باشد، می توانند از مزیت جذب سرمایه گذار در کشور مالزی و انتقال لیسانس فناوری خود به این کشور بهره مند شوند. از دیگر حوزه های مورد علاقه که امکان صادرات فناوری از ایران به مالزی در آنها فراهم است می توان به نانوتکنولوژی، داروهای پیشرفته، بیوتکنولوژی و ژن و سلول درمانی اشاره نمود.

در حال حاضر بستر اولیه انتقال تکنولوژی و صادرات خدمات از ایران به مالزی فراهم شده و شرکتهایی که تمایل داشته باشند، می توانند در این برنامه مشارکت نمایند. متخصصین و شرکتهای فناور علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر برای صادرات تکنولوژی و خدمات خود به مالزی، می توانند از طریق ارسال پیامک یا تلفن به شماره 09211877043 از نحوه مشارکت در این برنامه اطلاعات تکمیلی بدست آورند.

دیدگاه
arrow_upward