1400/1/7   در دسته بندی  کسب و کار

درخواست نیکاراگوئه برای دریافت تکنولوژی از ایران

پیشرفتهای اخیر ایران در حوزه علم و فناوری و بازتابهای آن در محافل سیاسی و علمی، باعث گردیده شورای توسعه علم و فناوری نیکاراگوئه (CONYCIT) به مدیریت خانم ماریا انیسس ریواس لوبرتو، در دسامبر 2020 درخواست رسمی را از طریق وزارت امور خارجه، برای انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه علم و فناوری به ایران ارائه دهد. در متن درخواست رسمی این شورا که زیر نظر مستقیم رئیس دولت نیکاراگوئه فعالیت دارد، به علاقه مندی این کشور برای اعزام نیروی متخصص به شرکتهای تکنولوژی محور و موسسات تحقیقاتی ایران جهت آموزش و تبادلات علمی اشاره شده است. هدف اصلی از این اقدام توسعه نوآوری در متخصصین این کشور و ایجاد کسب و کارهای نوآورانه و فناوری محور در این کشور ذکر شده است.

مدیر شورای توسعه علم و فناوری نیکاراگوئه بطور رسمی درخواست توسعه کسب و کارهای فناوری محور ایران و انتقال تکنولوژی از ایران به نیکاراگوئه در حوزه های هوش مصنوعی، رباتیک، امنیت سایبری، فناوریهای الکترونیک آنالوگ و دیجیتال را اعلام نموده است.

خانم ماریا انیسس به نیازمندی متخصصین کشورش به آموزش روشهای نوین زنجیره کارآفرینی و دیجیتال مارکتینگ در حوزه کسب و کارهای کوچک اشاره نموده و تقاضای اعزام شرکتهای توانمند و برگزاری کارگاه های آموزشی برای آموزش این مفاهیم به کشورش را داشته است.

از دیگر حوزه هایی که بطور رسمی برای انتقال تکنولوژی از ایران به نیکاراگوئه درخواست شده، می توان به بیوتکنولوژی پزشکی، بیوتکنولوژی کشاورزی، نانوتکنولوژی، انرژیهای تجدیدپذیر، ماهواره، تکنولوژی فضایی، IT  و ICT اشاره نمود.

بزودی کارگروه مشترکی از ایران و نیکاراگوئه موضوع صادرات خدمات آموزشی و انتقال تکنولوژی از ایران به نیکاراگوئه در حوزه های مورد درخواست آن کشور را پیگیری می نماید. متخصصین و شرکتهای فناور علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر برای صادرات تکنولوژی و خدمات خود به نیکاراگوئه، می توانند از طریق ارسال پیامک به تلفن 09211877043 از نحوه مشارکت در این برنامه اطلاعات تکمیلی بدست آورند.

دیدگاه
arrow_upward