1400/1/7   در دسته بندی  مالی

چرا کشور اندونزی متقاضی خدمات و فناوریهای ایران است؟

ورود اندونزی به عصر انقلاب صنعتی چهارم مقارن با افزایش سطح تکنولوژیها و ورود به دنیای دیجیتال و نوآوریهای بیولوژیک و فیزیک گردید. قرار دادن اندونزی در جریان انقلاب چهارم صنعتی از آرمانهای اصلی رئیس جمهور اندونزی جوکو ویدودو است که این موضوع را بطور علنی در آوریل سال 2018 به مردم کشورش اعلام نمود. اندونزی در این برنامه به دنبال ایجاد کشوری صنعتی و رقابت پذیر در حوزه های مختلف صنعتی است. وزارت صنعت (Kemenperin) این کشور 5 حوزه اصلی و برخی حوزه های فرعی را به عنوان اصلی ترین بخشهای صنعتی سازی کشورش در دستور کار قرار داده که عبارتند از: صنایع غذایی و نوشیدنی، نساجی و البسه، صنایع شیمیایی، صنایع الکترونیکی و صنعت خودرو. از زیرحوزه های فرعی نیز می توان به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی اشاره نمود که بازار آنها رشد فزاینده ای در کشور اندونزی داشته است. اندونزی در حوزه دارویی بزرگترین بازار کشورهای آسه آن با 27% اندازه بازار است که 73% نیاز این کشور از تولیدات دارویی داخلی تامین می شود، هر چند که 95% مواد اولیه دارویی اندونزی وارداتی است. به همین دلیل در حوزه داروها و تجهیزات پزشکی پیشرفته در صدد جذب شرکتهای بزرگ و صاحب تکنولوژی به اندونزی است تا از طریق انتقال تکنولوژی خطوط تولیدشان را در این کشور مستقر نمایند و این مساله فرصت بی نظیری را برای شرکتهای فناور و صاحب تکنولوژی در اکثر حوزه های فوق الذکر فراهم نموده است. از مجموع 206 کارخانه دارویی اندونزی، 4 شرکت دولتی هستند؛ 178 شرکت خصوصی و طی سالهای اخیر اندونزی موفق شده 24 شرکت چندملیتی را متقاعد به سرمایه گذاری در اندونزی نماید. اندازه بازار دارویی اندونزی 62 تریلیون روپیه اندونزی با نرخ رشد متوسط 11% است. حوزه های نوین درمانی نظیر بیوایمپلنتها، سلول و ژن درمانی در این کشور چندان توسعه نیافته و جای کار زیادی دارد. جالب آنکه حجم سرمایه گذاری که اندونزی برای توسعه حوزه سلامت کشور در نظر گرفته در حدود 1.4 میلیارد دلار است.

کشور اندونزی علیرغم مسیر توسعه شتابانی که گرفته، در برخی حوزه ها دارای فاصله با سطح جهانی است. در حدود 60% بنگاه های اقتصادی کوچک این کشور مجهز به سیستمهای مدیریتی نوین نظیر ERP و CRM نیستند و بعضا هنوز از نرم افزار اکسل برای مدیریت اطلاعات مشتریان استفاده می نماید. شرکتها و سازمانهای بزرگ نیز این سیستمها را با قیمتهای گزاف از شرکتهای مطرح این حوزه ها تامین می نمایند. ارائه خدمات و توسعه بازاریابی در این بخشها فرصت ذیقیمتی برای شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات ایران است.

دولت اندونزی در حوزه فناوریهای نظامی، صنایع الکترونیک و بهداشت و سلامت با ایران موافقت نامه هایی دارد و طی سالهای اخیر نشستهای تجاری متعددی در سطح دولت و بخش خصوصی بین طرفین برگزار شده است. شرکتهای خصوصی این کشور نیز تمایل دارند از ظرفیتهای فناوری ایران بهره ببرند. متخصصین و شرکتهای فناور علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر برای صادرات تکنولوژی و خدمات خود به اندونزی، می توانند از طریق ارسال پیامک و یا تماس با تلفن 09123326654 از نحوه مشارکت در این برنامه اطلاعات تکمیلی بدست آورند.

دیدگاه
arrow_upward